Det som inte dödar.......

Publicerad 2019-04-06 17:50:00 i Allmänt,

Det som inte dödar, det härdar, sägs det. Hoppas att det stämmer.😊
I lördags efter KM slockna jag på soffan och vaknar med feber och ont i halsen, hosta. Hade bestämt med Jörgen om hämtning till Orsasjön, men fick ringa återbud.
Var trots allt förbi hos Niklas och hundvakt en liten stund till Stella på söndagen. Men på måndagen däckad i feber och hostattacker.
Har brottats med drakar och demoner hela veckan. Sovit, svettats, tvingat mig att äta och dricka mycket. En riktig influensa ala' mansbesvär, pust.
 
Hostacker på nätterna och knappt kunnat andas, pust. Stackars grannar. Gått mellan sängen och soffan och verkligen tyckt synd om mig själv.
 
 Så säsongen tyvärr över, lite snopet, men jag är samtidigt glad att influensan kom nu. Nästa helg är det kurs, sen kommer påsken med lunch här hemma. 
Sen är det någon som fyller 30 år och sedan en Englandsresa.
 
Så förhoppningsvis är jag kry tills dess. Mycket att se framemot och jag överlever nog. Idag var jag faktiskt hungrig.😉
 
Har sett hur arrangörer av pimpeltävlingar häromkring, kämpat mot isarna, landlossing av isen, dåliga vägar och den senaste snön. 
Skinnkroken fick i morse ställa in sin tävling, då det kommit nästan 3 dm snö och oplogade vägar. Lite otäckt med snön på vårisarna, svårt att se de dåliga  partier som finns. Rätt beslut.😊
Torsåkers Afk körde på Hyen idag, en tävling som man fick flytta från söndag till lördag. 5 - timmars med cirka 40 startande, väntar på resultat. Men vet att min lagkompis Anna-Lena var bästa dam, härligt en bra säsong för henne, med många segrar. Så se upp i påsk för henne😉
 Ha det gott, så hörs vi.....det finns hopp.😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela