Hemma igen........

Publicerad 2019-04-19 18:06:14 i Allmänt,

Ännu en påsk hemma, längtar till Jämtland och pimpeltävlingar. Roligt med lite rapporter och resultat på Facebook. Så nästa år får det bli en påskvecka i Jämtland med fiske.
 
I år passade det inte, svårt att få ihop tiden till allt. Sen är jag inne på tredje veckan med förkylning och hosta. Ingen ork och snart stundar en Englandsresa. Så nu laddas alla batterier.
Igår så var det en liten tjejträff, då min väninna Joanna fyllt år. Kanonbra väder, så jag gick iväg härifrån med svarta kläder, häxhatt och solbrillor. Folk på uteserveringarna fick sig ett gott skratt och jag bara log och gled vidare.
 
Vi gjorde en ceremoni med lite sockerskålar, där vi sockrade in allt sött vi ville få in i våra liv. Härligt, sen flödade rosevinet och ostar, gustafskorv och annat gott.
När jag lite senare gick hem lös fullmånen fint och jag hann med att köpa en falafelrulle, precis innan de stängde.😊
 
Idag har äldste sonen varit här på fika och hämtat 6 påskägg. Han hämtade sina barn i Falun och hade två bonusbarn med sig. Alla så härliga barn och spontana och roliga. Vi pratade om att fylla år. Nästa som står på tur är Niklas, sen Tuva och vi diskuterade åldrar. Jag frågade om de kunde gissa hur mycket jag ska fylla? Sa att jag är jättegammal. Dennis gissade rätt på 65 år. Då sa Leodor som är 8 år, - Då är du nästan död. Vi skrattade och i deras ögon var jag nog minst 150 år.😁😂
Ja, en trevlig fikastund, med mycket skratt. Hörs en annan dag, mitt långa uppehåll beror på att jag varit så förkyld och inte orkat.
 
         GLAD PÅSK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela