Sommarens fiske.......

Publicerad 2019-08-30 10:00:34 i Allmänt,

Dalarnas DM i Traditionellt mete hölls 15 juni i Ludvika och sjön Gårlången. En fin solig dag, inte så mycket fisk och braxen avgjorde i många klasser.Högsta vikt 3208 gram.
 
För min del gick det inget bra, utan kom femma av sex. Det fanns hopp då vi i år skulle prova att ha en serie. Där man skulle räkna 2 av 3 tävlingar.
Här är segrarna vid "stora"DM:
H.     Björn Holst
HV.   P-O Liss
ÄHV Tommy Ersbjörs
D.      Susanne Ivarsson
DV.    Kerstin Danielsson
ÄDV.  Ellen Jonsson
YDJ.  Ebba Enström
 
Dm 2 Skepphussjön ovanför Mora mot Sälen. Hade tänkt åka dit, men lite för långt att sitta och åka själv. Fanns ju en chans till hemma i Torsång. 
Endast 11 kom till start, 5 herrar, 3 herrveteraner, 1 dam, 1 ähj och 1 ydj. Bra med fisk och högsta vikt 8910 gram.
 
DM 3 Lillälven Torsång,Borlänge där kom 10 till start. 2 herrar, 6 herrveteraner, 1 damveteran och en ydj. Högsta vikt 3880 gram. Där kunde jag inte vara med, var bjuden på stort bröllop.😉
 
Till SM nästa år så kommer 22 stycken individuella och 5 lag från Dalarna.
 
Den 19 juni var jag med på en kula i Främbyviken, Runn. 13 startande. Alla får pris och jag var nog näst sist i min klass. Segrare i de olika klasserna var:
D.     Maj-Britt Jonsson.     6790 gram
H.     Roland Hallström.     3744 gram
ÄHV Gert Jonsson.            8340 gram
 
10/8-11/8 hölls VM-kval i feeder i Bysjön, Borlänge. Två tävlingar hade redan varit, så den här helgen var avgörande. 12 stycken kom till start och efter lottning och genomgång kunde de tävlande gå ut till sina platser. Min uppgift den här dagen var att sälja dricka, choklad och efter tävlingen korv med bröd. Borlänge SFK var arrangör och tävlingsledare var  Anders Eriksson. Klubben bjöd på kokkaffe och kakor.
Lite dimmigt på morgonen, men varmt i luften. Regnet hängde i luften och det började dugga. Regnet ökade under tävlingen och fisket var ojämt. 
 
På söndagen var vädret bättre och fisket betydligt bättre med högre vikter. Själv kunde jag inte vara med på plats. 
Här är de som lyckades bäst sammanlagt och ingår i Svenska landslaget i Feeder.
1.  Stefan Holst.               4 poäng
2.  Marcus Ersbjörs.        6 poäng
3.  Andreas Fredriksson  6 poäng
4.  Charles Fasth.             6 poäng
5.  Amandas Skeiveris.   7 poäng
Lånat foto.
 
Rapport om Niklas och min fisketur med fiskeguide Ronny Ande'n kommer senare. 
Det här var allt för idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela