Årsmöte.....

Publicerad 2019-12-06 20:26:00 i Allmänt,

Igår hade Borlänge SFK årsmöte. Man började som vanligt med glögg och pepparkakor. Sedan drog årsmötet igång och vi var väl cirka 35 stycken på plats.
Ordförande Jonas satt som ordförande för mötet och Sonny som sekreterare. Nytt är att vi kommer få tillgång till lokalen vid Ornäs båtklubb, att använda som klubblokal tillsammans med båtklubben. Bra då vi även har tillgång till toaletter när vi arrangerar tävlingar.Vi ska även lära "båtfolkets" barn fiska.
Mötet rullade på och efter mötet blev det dricka och smörgås och efter det prisutdelning för KM i pimpel och special-KM i mete. 
Därefter var det dags att prova klubbkläder och bestämma vilket ställ som skall beställas, fortsättning följer.
 
Själv hade jag en plakett och vandringspris och några lotter att bära hem.
 
Markus Ersbjörs gratulerades med blommor då han vunnit SM i flugfiske igen. Sedan har han tillsammans med bror Andreas och pappa Dan tävlat i VM i flugfiske. Nästa år deltager alla tre i EM i flugfiske.
Lars Collin som under många år varit vår telefonsvarares röst, avtackades med blommor.
Så småningom kommer lite andra förändringar när det gäller telefonsvararen, som kommer få nytt nummer och en annan röst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela