Gott Nytt År!.......

Publicerad 2019-12-31 15:36:13 i Allmänt,

Önskar alla ett Gott Nytt År! Nu hoppas vi på kallare väder så isarna växer. Borlänge SFK fick tyvärr ställa in Nyårsnappet i morgon 1/1. Med +10 grader och hård blåst har det tagit hårt på isarna. 15 cm med ett litet snötäcke förvandlades till 5-8 cm och blankis med en hel del vatten på.
Jonas ringde mig idag så jag kunde ändra på vår telefonsvarare. På årsmötet blev jag vald att ha hand om den. Blir väl bättre ju mer man pratar in.
Det har varit ett händelserikt år med fiske, resor, fester, musik, bröllop,upplevelser och två barnbarn som föddes i oktober.
Dante född 19/10 och Tiam född 22/10, dubbel lycka.
 
Pimpelsäsongen gick väl sådär, men jag vann Dm-serien och tog mig vidare till SM i Arvika. Laget tog sig också vidare till SM.
I Luleå chansade jag rejält och det misslyckades totalt. Blev nog sist i min klass. Nya tag på lagtävlingen, där vi kom sexa och fick ett fint underställ. 
 
Vann OS-pimpeln på Venjan och vårt KM på Svärdsjö.
 
Jag har inte metat så mycket i sommar. Missade Trosa-metet, då vi var i Turkiet och på DM i traditionellt mete gick det inget bra.
 
En upplevelse var att åka med Ronny Ande'n ut på Mälaren på en guidad tur, inriktat på abborre. Det var ju Niklas födelsedagspresent och jag ville ju följa med. Kanonfint väder och roligt med alla minnen från tävlingstiden i Södertälje SFK, där Ronny även tävlat. Fint fiske med många byten av plats och beten.
 
 
Ja, ett händelserikt år som snart är slut och nu blickar jag framåt åt 2020 och hoppas att det blir ännu bättre.🎉🎉🥂🍾
 
Stonehenge 1/5
Törneträdet bakom mig i Chalice Well, Glastonbury,England.
Side, Turkiet med Monika och Kicki.😎
Midsommar med vänner på ångbåten Domnarfvet.💖
 
Stort bröllop i Mariefreds kyrka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela