Wardruna......

Publicerad 2019-12-03 11:44:25 i Allmänt,

När andra åker norrut för att pimpla, så åker jag till Stockholm för att gå på konsert med Wardruna. För er som sett serien vikings så har de gjort mycket av musiken där.
De spelar på märkliga instrument, horn, mungiga och annat. Sångaren och sångerskan har otroliga röster och bandet är från Bergen,Norge.
Lånat foto, läs mer på www.wardruna.com
Så konserten var på annexet vid Globen. Jag var där med tre av mina kurskamrater från Dvärsätt och min väninna Joanna.
Vi åkte buss ner på lördagmorgon och gick Drottninggatan upp genom gamla stan, förbi slussen och Götgatan upp till hotell Malmen.
Fint i Stockholm, men det blåste kallt, så många stopp i butiker, lite shopping och fika.
På kvällen åt vi vietnamesisk mat, med många smakupplevelser.
 
På söndagen blev det fler butiker innan det var dags att fixa till sig och möta upp de andra, för lite mat. En rolig kväll med mycket skratt och fantastisk konsert.
På måndagen åkte vi in till stan och gick runt innan det var dags att kliva på bussen hem. På hemvägen fick vi se ett vackert pärlemomoln, som jag fotade från bussen.
 
Så idag är man lagom trött........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela