Sportlovsfiske......

Publicerad 2019-02-27 18:52:00 i Allmänt,

Sportlovsfisket idag samlade 28 stycken barn och ungdomar. Jonas och Dan hade på förmiddagen borrat mellan 150-200 hål. Det är ju svårt att veta hur många som kommer.
 
Jonas hade också köpt saft, bullar, medaljer och pokaler. Jag hade kontaktat kommun och skrivit på deras sida "Trevligt lov". Information fanns även på facebook och på telefonsvararen.
Berndt med sonen William kom och Hans och Jonas pappa Per.
Många spön att gå igenom och många vi inte ens kunde använda för att lära barn att fiska. Utan de fick bli de gamla blå och tafsspön, för det var många som ville låna spön.
 
När det var dags för start sköt Jonas ett startskott och vi gick ut på sjön och hjälpte de som ville och en del ville ha  pinkies.
Många fick fisk och några tyckte synd om fisken och släppte tillbaka dem. Det blåste kallt och blev halt när isen smälte. Svårt att gå utan broddar.
Efter en timme ville fler åka hem så jag gick iland och tog emot startkorten då vi inte hade någon våg framme än.Jag delade ut medaljer till de som inte skulle stanna på prisutdelningen.Alla fick varsin medalj och segrarna pokaler. Tävlingen var mellan 11-13, det kom inte upp så mycket fisk. Men mest abborrar, någon mört och snorgärs.
När tävlingen var slut och de kommit iland fick de varm saft och bulle. Även föräldrar och mor och farföräldrar fick saft och bulle. Många tackade för ett bra arrangemang och kommer kanske till Borlängemästerskapet i mars. Resultat och fler foton finns på Facebook, Borlänge SFK.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela