Järfällamästerskapet 2019......

Publicerad 2019-01-27 18:51:00 i Allmänt,

Klockan ringde vid 06 och det var ju bara att gå upp, käka lite gröt och hoppa i fiskekläderna. Monika skulle köra idag, så det var bara att luta sig tillbaka.
Vacker morgon och fantastiska frostiga träd utmed vägen till Stäket och bra skyltat med stora abborrar.
Vi kom dit ganska tidigt och var bland de första att lösa kort. Jag var så lyckligt lottad och hade fått en Vip-biljett.😊
Många kända namn dök upp vartefter och många att krama, det är ju hälften av nöjet. Att träffa och hälsa på så många fiskekompisar från många delar av landet. En kall morgon med -11 grader och blåst.
Det kom 157 startande och runt 65 i barntävlingen. De hade en särskild ruta nedanför starten och hade kortare tävlingstiden än vi andra.
 Monika och jag gick ner till vänster, till pricken, där det brukar vara bra fiske. Många fler tänkte lika, men det nappade dåligt och folk rörde på sig omgående. Det verkade som abborrarna gick djupt.
När jag kommit upp i 27 fiskar skippade jag räkneverket, det frös på.
Lite långtråkigt när det nappade dåligt så tog lite foton, början till en halo, ovan. Zooma in båtarna, på båtklubben nedanför.
Vi kämpade på hela tävlingen och bäst nappade för mig på runt 10 meter. Monika slog mig, hon hade 2312 gram och jag 2050 gram. Vi kom båda tvåa i våra klasser damveteraner och äldre damveteraner.
Högsta vikten idag hade Erik "sutaren" Högberg på över 10 kilo, bästa dam Maj Pietälä och bästa junior, en kille från Nora-Gyttorp.
 Isabelle Wassberger vann damklassen och en Stäket kille ähv, övriga segrare och resultat finns på Facebook, Stäkets SF:s sida. Där även livesändningar finns.
Vinnaren i damjuniorklass. 
 
Från Borlänge Sfk fick även Linda-Maria Lundin pris och kom tvåa och Gullstrand var högt upp i ähv.
Annika Skoog från Gimo vann damveteranklassen och Björn Eldh vann herrveteran.
 En rolig och välarrangerad tävling av Stäkets SF , där DM-serien för Stockholmsdistriktet ingick, samt pimpelsportcup nr 2. Fisken som kom upp, gick till att mata havsörnarna i Roslagen.
Ovan vandringspriset, som Erik fick för högsta vikten idag.
Åker gärna ner nästa år igen, trots att det inte var det "gamla mälarfisket" som jag är van vid.
Nu sitter Monika och jag mätta och belåtna i varsin fotölj och kollar VM-finalen i handboll, det ser ut som Danmark vinner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela