Nytt År och nystart......

Publicerad 2019-01-02 15:32:00 i Allmänt,

Gott Nytt År och god fortsättning på det nya året. Jag ska ta nya tag i bloggen och skärpa mig och skriva oftare. Har sagt det förut men, men...
Den här bilden är från Ornässtugan, Ösjön och med den lilla ön i bakgrunden. Jag var ute där och hade en liten ceremoni på vintersolståndet och fotade lite. Man har plogat skridskobanorna på Ösjön och det brukar vara många ute och åka,  då man ännu inte kunnat plogat på Runn. Den här dagen bara en.
 
 Det nya året ser jag fram emot, men har inte varit ute och pimplat ännu. Fiskeåret ser lovande ut med Dm-serie och många roliga tävlingar. SM i Luleå, och flera mästerskapstävlingar.
 
Nytt för i år blir Borlänge SFK:s Runnmästerskap, en 5-timmarstävling med start vid Storsund den 24/2. Klubben har fyllt 60 år 2018 så en jubileumsfest skall planeras.
På nyårsnappet 1/1 kunde jag inte vara med, firade nyår med mina syskon och vänner. Men när de åkt hem for jag ut och hjälpte till vid invägningen. Bäst lyckades Anders Ekh från Knallen, Borås med över 7,5 kilo . Det kom upp många stora abborrar den här dagen och nedan är klassegrarna. Damerna var ihopslagna till en klass.
Ordförande Jonas Gustafsson fiskade inte den här dagen och Hans Bjurström hjälpte till vid prisutdelningen. Per, Jonas pappa sålde korv, dricka och kexchoklad och man bjöd på pepparkakor. Resultaten från tävlingen kommer inom kort på facebook och hemsidan, hoppas jag.
 
Hade turen att få se en halo här i Borlänge före jul. Helt fantastiskt och det höll i sig i flera timmar.
Det var en gråmulen kall dag och solen bröt igenom molnen, mycket iskristaller i luften och lite regn.
Tack för idag, vi hörs i morgon det lovar jag.😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela