Oj,oj vilket äventyr.......

Publicerad 2019-01-26 05:53:49 i Allmänt,

Oj vilket äventyr vårt svenska landslag i mormyska får vara med om i Bulgarien. Där avgörs VM idag lördag och i morgon söndag. Om de nu överhuvudtaget kan ta sig till sjön.
De har ju varit där några dagar och träningsfiskat tillsammans med övriga lag.Med snö som vräker ner och en timmes bussfärd upp i bergen, där bussarna kör fast och deltagarna måste ut och skjuta på för att den ska ta sig loss.
Hemska förhållanden på sjön med 10-30 cm med vatten och blötsnö som kommer ner. På Facebook delas det live sändningar från det svenska teamet och jag följer även USA där.
Igår när de skulle åka tillbaka till hotellet så hade ett stort träd lagt sig över vägen och det tog stopp. Till slut kom en man med yxa och högg itu det. Sen fick man hjälpas åt att dra det åt sidan med rep. Bussarna satt fast även på tillbakavägen, vilket äventyr.
 Sent möte för lagkaptenerna och beslut om att försöka tävla idag, om de nu tar sig upp till sjön.
All information har jag fått via team Swedens sida på Facebook och jag har delat den på min sida. Kommer inte just nu ihåg deras namn på sidan, men sök själva om ni vill se fler livesändningar.. 
 
Nu håller jag tummar och tår att allt går bra för det Svenska laget och att alla deltagare och lagledare kan återvända till hotellet helskinnade. Det blir en spännande helg både där och hemma. Skitfiske på er alla!
Lånad bild😊😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela