Överraskningarnas vecka....

Publicerad 2019-01-25 10:35:00 i Allmänt,

I måndags förmiddag kunde jag läsa på Facebook om nydragna skidspår på Ösjön. De var dragna utmed land över hela sjön och precis på de ställen där de flesta av oss brukar fiska, privat och på tävlingar.
Ibland har jag kort stubin och då gick jag i taket. Det tillkommer ju också isbanor på sjön som en annan idiell förening plogar och underhåller. Den sistnämnda hävdar att de har bra kontakt med fiskeklubbar i Borlänge och Falun.......Vi hade ett möte inför SM 2014, och det är den enda kontakten som varit. Vår ordförande har inte hört något sedan dess.Nedan är dragningen av isbanorna.
 
Med dessa skidspår och isbanor blir det svårt att genomföra Borlänge mästerskapet 2019. Så nu gör jag allt för att ta reda på hur det har gått till, om det krävs tillstånd m.m.
Jag blev som sagt väldigt arg, och  besviken, delade kartorna på facebook och fick många kommentarer. Samtidigt så messar Linda-Maria med personen som kört upp skidspåren. Som tycker att man kan undvika att borra i dem, de är ju bara 60-70 cm breda. Igår hör han av sig till henne och frågar när vår stora tävling är. För nu har man bett honom köra upp fler spår för hundspann.!!!???
Min första plan i måndags var att skriva något vettigt och gå runt med namnlistor. Dessa kunde jag ta med ner till Stäket och få många namn på. Jag har Borlänge Sfk:s fulla förtroende att gå vidare med det här och skickade över det jag skrivit till Jonas.
Frågade Niklas som pluggar om utformningen av skrivelsen och vi pratade länge och jag beslutar att kontakta Sportfiskarna. Så igår ringde jag Michael och fick många goda råd och förslag. Så nu väljer jag den "mjuka" vägen, inga namnlistor utan kontakt med kommun i första hand. Kanske kan jag få några namn så att vi till hösten kan ha ett möte med de berörda inför nästa vinter.Nu inväntar jag att någon kontaktar mig i ärendet, då tjejen i växeln på kommun  inte visste vart hon skulle koppla mig. Hon sa även, om jag inte hört något så kunde jag återkomma i mitten av nästa vecka.?
Men hur det än går kommer vi att arrangera Borlängemästerskapet den 10/3. Så då är alla Välkomna och jag återkommer i ärendet.
 
Sen var det det här med resor, allt var klart i början av veckan och det skulle bli minst två bilar ner till Järfällamästerskapet. Men igår ville en till med. Jag kollade runt lite om plats, hade även kontakt med Linghed och Orsa.. Men efter att pratat med syrran så bestämde jag att åka ner till henne Så vi åker båda från Strängnäs.
Sent i måndagskväll fick jag ett trevligt mess, och igår var jag på handarbete på pro, och fick tilldelad en duk som jag ska sy till vår julmarknad.
 
Så senaste veckan har det hänt mycket, hoppas att vi ses på söndag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela