Pimpelsäsongen 2019.....

Publicerad 2019-01-09 14:43:48 i Allmänt,

Som sagt ännu har jag inte pimplat något, har inte funnits någon inspiration ännu. Jag brukar vara lite seg i starten, kanske för att min kropp värker och hatar kylan.
Men  det finns ju bra kläder och det har jag, så jag ser fram emot Dalarnas DM- serie. Den startar nästa lördag med Smedjebacken som arrangör.
DM 1           19/1 .Smedjebackens SFK
DM 2.            3/2 . Älvkroken.     Skramsen
DM 3.          17/2 Ovansiljans SFK Kättbosjön
DM4 + Lag.  2/3 Skinnkrokens SFK.
 
Vi får höra vilka sjöar DM 1 och 4, kommer att arrangeras på. Det ska bli kul och konkurrensen i damveteranklassen blir bara svårare att tackla.
På tal om att tackla har jag inte ens kollat mina vinterprylar än. I år när SM i pimpel går i Luleå så får man nog ge sig ut och träna lite djupare fiske och tyngre pirkar.
Hotell och buffé är bokat av vår tävlingsledare Stig och resan bokades nu i veckan för mig, Niklas och mina lagkamrater Anna-Lena och Barbro.
 
Övriga roliga tävlingar i vinter är ju Falu och Borlänge mästerskapen, då jag brukar få besök av syster Monika. Hamrasjön, ett måste om det fungerar med resan upp.
Det är ju ett av problemen kan jag tycka, att vi inte har så bra samordning av resor till tävlingar i klubben. Då skulle jag nog även tävla mer i veckorna också.
Måste berömma Stäkets Sfk, som är så framåt inom många olika fiskegrenar och gör allt för att få fler barn intresserade av fisket. Hade jag bott längre söderut så hade jag nog ansökt om medlemskap.😉
 
Nej, får nog fortsätta  leva på gamla meriter. Men skam den som ger sig, det blir att kämpa på.......men inget fiske i helgen. Ska göra något speciellt som jag får återkomma till.❤️
 
Ha det gott, vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela