God natt SJ ......

Publicerad 2019-03-15 07:59:00 i Allmänt,

God natt SJ, försenad som vanligt! Niklas och hans fru Pantea kom och hämtade mig vid 20 och tåget gick mot Gävle 20.27 från Borlänge. I Falun klev Anna-Lena och Barbro på. I Gävle skulle vi få vänta en timme.
Men det var ett stort elfel, och tåget mot Furuvik blev inställt och de som skulle med det tåget fick ta taxi.
En halvtimme senare avgång och vi kunde kliva på tåget mot Luleå, vid 23.30.I Sundsvall skulle de koppla av vagnarna mot Åre.
Mycket skratt när vi skulle in i kupe'n med all vår packning. Vilken tur att vi inte skulle dela den med någon utomstående. Vi sov två och två i våra "trebäddsceller".
 
 Jag hade gjort några äggmackor, som Niklas och jag tog till varsin stark. Nu var vi på väg mot Norrland och med ståplats i "cellen".
Sedan var det bara att hoppa i säng i cell nummer 29. Det blev en skakig och ryckig resa men jag har sovit bra. I skrivande stund är vi norr om Vännäs, så cirka 3 timmar kvar.
 
Hehe, det är skönt med egen kuppe.😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela