Sammanfattning SM.......

Publicerad 2019-03-20 08:30:00 i Allmänt,

Än en gång tack till arrangörerna från Luleå och Råneå, för ett väl genomfört SM i pimpel. Alltid något nytt för kommande arrangörer att ta med sig.
Vädret kunde vi inte göra något åt och vi tävlare har ju bra kläder. Den här vintern har det blåst på varenda tävling, så några vårkläder har man inte kunnat använda trots plusgrader.
Fisket var väldigt ojämnt och det kunde man inte heller påverka. Själv vågade jag chansa och hade det funnits fisk där har jag blivit själv. Men, men får väl vänta på den där medaljen som jag längtar efter.
I intervjun före SM sa jag att det kunde vara tur med hålen och skicklighet att ta upp fisken. Det tycker jag fortfarande, med en säsong där jag haft många bomhål, och mitt fiske sådär.
 
På lördagskvällen blev vi i juryn inbjudna till middag med tävlingsledningen och landets distriktstävlingsledare, m.fl. Alla fick presentera sig och tala om vilket distrikt man representerade. Trevligt och   med fler diskussioner och info om kommande SM. Underbar mat, löjromstallrik och renfile'.
 
Här kommer mina foton från SM och tågresan dit.
 
Tåget stod stilla länge i Storsund, trodde nästan att vi var på hemmaplan igen.😁
Utsikten från rummet och vapenvård på lördagskvällen.
Blåsigt innan start, Stig-Helmer-look, och lagom varm.
Isbrytaren Frej och en kompis....
På väg in, gav upp 13.50 för att spara krafter till morgondagen.
Alla hann in i tid😊
Niklas på väg att väga in.
 
Under natten kom det mycket snö och det fortsatte snöa på söndagen.
Föret var inte det bästa utanför isbanorna😁😅
 
Mina lagkamrater.💖
Här började vi på söndagens lagtävling.
 Vi får tacka för priset vi fick, lite tråkigt att vi inte var kvar. Vi kommer igen till nästa år, ännu starkare.
 
Nu tröstäter jag lite efter skadan av mina fall. Hoppas att jag är redo till Venjan på söndag. Längtar även till nästa års SM och att få träffa alla trevliga tävlare igen. Vi hörs och ses.😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela