Stortävlingar i helgen....

Publicerad 2019-03-05 10:55:00 i Allmänt,

I helgen hålls de stora tävlingarna i Dalarna, Falumästerskapet och Borlänge mästerskapet. Det har blivit en tradition att hålla tävlingarna samma helg. Falun på lördag och Borlänge på söndagen.
 
Jag tror att Falufolket skulle ut idag och kolla isarna och bestämma området. Kunde läsa på Runn-Winter-Week att det  slagit upp en råk på röd bana. Jag vet inte var och hur bred den är. Det har ju kommit snö nu de senaste dagarna och det skulle komma mer innan helgen. Så här ser det ut vid Storsund och Främby udde, med osopade isbanor.
 
 Som det ser ut nu ska det bli soligt och minusgrader båda dagarna, men det hinner ju ändras på. Så här är isbanorna dragna i år och där får man inte borra.Det finns även en bana ut från båthamnen i Ornäs. Återstår att se om dessa banor sopas.
 
Borlänges tävling ingår i pimpelsportcup så vi hoppas att det kommer att locka många deltagare. I år kommer vår fisk att gå till munkarna i Ulfshyttan utanför Borlänge och en Thailändsk familj.
Välkomna till en trevlig pimpelhelg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela