England del 1

Publicerad 2019-05-17 09:56:13 i Allmänt,

Tidigt på morgonen den 26 april kom min väninna Joanna och hämtade mig, sen bar det av mot Arlanda. Vi skulle åka till Glastonbury i England. Det blev min sjätte resa dit och nu åkte vi via Amsterdam. Sedan från Amsterdam till Bristol och buss till Glastonbury. Det är som att komma hem......
Vi lämnade ett varmt Sverige och landade i ett blåsigt England, med regn och storm med 23 meter i vindbyarna, och +12 grader. Som tur var åkte vi med KLM, för SAS strejkade denna vecka och det kanske hade drabbat oss.
Glastonbury ligger 23 mil från London och den här vägen vi reste var bra. Då slapp vi en lång bussresa eller med taxi från London. Senare på kvällen kom två vänner från Falun, Patricia och Anna. Så vi mötte upp dem vid bussen och visade var de skulle bo. Innan dess så hade vi hunnit med varsin cider på puben och handlat frukost.
 
 
Lördagsmorgon så bjöd vi tjejerna på frukost och sedan gick vi runt på stan i många av alla mysiga affärer med stenar, gudinnor, "häxprylar", örter och mycket annat.
 
Joanna och jag bodde i en trevlig lägenhet i två plan på samma gård vi tidigare bott på. Trevligt med flera uteplatser och mycket växter och "gamla" saker.❤️
Ägaren har en resturang med  fish and chips, precis bredvid och utanför grinden ligger en pub där de brukar ha olika band som spelar.
En hel del statyer i trädgården och lägenheterna är döpta efter familjerna som bodde här på 1800-talet när det var nybyggt. Vi bodde hos Hardy's.
Mr Chapman finns  i trädgården och vi har tidigare bott i hans lägenhet.
 
Glastonbury besöks av många turister från hela världen och olika religioner och många pilgrimer kommer hit. Det finns mycket att se och vandra till. Tor, Challice Well, Abbey där kung Arthur med Gunnevi sägs ligga begravda. Hela stan är välbesökt av människor i alla åldrar och många stilar och färger på kläder. Fortsättning följer.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela