På resande fot.....

Publicerad 2019-05-29 07:04:12 i Allmänt,

På fredagen den 24 maj så åkte jag till Falun och hämtade mina barnbarn Dennis och Tuva. Sedan åkte vi ner till Västerås till deras pappa Stefan och Linda. De skulle vara där över helgen och jag skulle fortsätta till Monika i Strängnäs. Så på natten till lördagen när vi hämtat upp Kicki så bar det av till Arlanda. 6.15 gick planet ner till Turkiet och sedan buss till Side.
 
Vi fick rum längst bort i en korridor, tre trappor upp utan hiss. Kicki är opererad i båda höfterna och ryggen, och vi andra hade lite ont i knäna. Det såg nog killen som bar upp våra väskor, så vi fick byta rum till första våningen. Men vi bytte ner oss lite, från sovrum plus allrum och två balkonger till bara ett allrum och en balkong. Men det funkar bra, vi är ju mest utomhus eller spelar kort på balkongen.
 
Första dagen gick vi en långpromenad för att kolla upp stranden, sedan vidare in mot gamla staden. Många ruiner och rester från gamla hus och fästningar. Det måste ha varit en eller flera jordbävningar här för väldigt längesedan.
Monika på väg fram mot resterna av Appollotemplet.
 
Vi gick förbi många affärer och restauranger med "inkastare" och hamnade till slut på ett ställe där flera av personalen kunde svenska.
Vi åt en god turkisk rätt med nötkött, kyckling, champinjoner, paprika m.m som var gott. Den gjordes i ordning i en lergryta som var täckt med pizzadeg.
Lång dag, vi gick upp vid 01 och kom i säng runt 23, men vi hann med mycket.
Sen har det mest varit stranden hela dagarna, lyxigt med gratis buss till och från och gratis solstolar. En restaurang precis bredvid där vi käkar lunch och äter glass. Fortsättning följer om några dagar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela