Farmor........

Publicerad 2019-11-13 11:58:00 i Allmänt,

Jag blev ju farmor 15/7 2004, 10 dagar efter att jag fyllt 50 år. Det var en pojke som nu är 15 år och han heter Dennis❤️
2012 fick Dennis en liten syster som heter Tuva❤️ Hon är född 30/4 samma datum som vår kung.
I våras fick jag höra av min äldste son att han skulle bli pappa igen. Han bor ju i Västerås tillsammans med sin Linda och hennes 3 barn.
Före påsk blev jag bjuden på mat av min yngste son Niklas och hans fru Pantea. Efter maten när vi fikade tog Niklas fram ett påskägg till mig. Vi brukar inte ge varandra några ägg. I äggets lock satt en lapp med texten -Vi ses i november.
Jag fattade ingenting. Men på baksidan var ett foto av ett ultraljud och ägget var fyllt med nappar och ägg.😊❤️
Så jag skulle bli farmor gånger 2, med beräknad nedkomst 28/10 och 12/11.
Nu blev det inte så utan Linda som har haft en besvärlig graviditet med foglossningar och ryggvärk. Där satte man igång förlossningen 19/10 och en pojke föddes på kvällen. Jag åkte tidigt ner samma morgon och var barnvakt. Tror att han ska heta Wiggo❤️och är född samma datum som mamma.
 
På måndagen 21/10 blev jag bjuden på lunch på stan av Niklas med fru. Med på lunchen var även Panteas föräldrar och syster. Den var inplanerad sedan ett tag och visade sig vara en bra tajming.Pantea hade slutat jobba på fredagen och ville ta det lugnt, de tre veckorna innan bebisen skulle komma.
Tisdag morgon vid 7-tiden får jag ett sms från Niklas,- Du blir nog farmor snart igen. Så samma dag 22/10 föds en pojke som heter Tiam.❤️
Så inom loppet av tre dygn blev jag farmor x 2. Vilken lycka, så nu har jag  fyra barnbarn.❤️Samt fyra bonusbarnbarn.❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela