Fyllde år.....

Publicerad 2019-11-22 18:19:01 i Allmänt,

Jag fyllde år 5 juli, så nu är jag pensionär på riktigt. Har i många år varit "sjukpensionär" på grund av en yrkesskada och med värk i muskler och leder.
På torsdagen hade min äldsta son Stefan med familj varit här och grattat mig. Han hade hämtat sina barn i Falun och nu skulle de följa med till Västerås på lite semester.
Jag fyllde år på en fredag och fick order om att vara hemma torsdagkväll. Då kom tre av mina väninnor Marina,Joanna och Marie hem till mig med blommor och en käpp. Efter lite bubbel gick vi ner på en resturang, där de beställt bord och där blev jag bjuden på mat och dryck.
Efter maten gick vi hem till mig igen och när Marie och Joanna åkt hem så gick Marina och jag ner på Peace and Love-festivalen. Vi hade köpt 3-dagarsbiljetter.
Det blev inte så sent, men vi såg flera band och mötte en massa ungdomar när vi gick hemåt. Så det var Discofeeling man somnade till, bor ju så nära....
 
På morgonen ringde min syster och grattade mig och vid 11 ringde det på dörren och där stod min bror och svägerska. De ville bjuda på lunch, så vi gick ner till en resturang i närheten. Vid 13 så kom mina söner Mikael och Niklas på besök, så fika med två sorters tårtor.
Till kvällen kom Marina, sen bar det ner på festivalen igen och mer musik, och en repris dagen efter,på lördagskvällen.
 Det var en hel del bra artister, men ganska lite folk. Men vi hade roligt.......
Vi hade i alla fall tur med vädret😊
 
Det blev en födelsedag som firades i tre dagar, så på söndagen var man ganska trött. Tack, alla som firade mig.❤️🎂☕
 
Frågan är nu om det blir någon Peace and Love till nästa år?! Trevlig helg😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela