Konserter 2019........

Publicerad 2019-11-27 15:15:25 i Allmänt,

Det har varit några konserter under året. Jag räknar även in kulningen i Säterdalen och Peace and Love. Här nedan bröderna Norén från Borlänge, som berättade om sin musik med sina band.
 
Ganska lite folk mitt på dagen...
 Sedan var Marina, Marie och jag till Sarbergstjärn, där man kulade, spelade fiol, horn, näverlur m.m. En vacker plats i skogen och publiken helt knäpptysta under sång och spel. Mysig utflykt med fika och smörgåsar. Tror att det var fjärde året i rad för mig och Marina.
 
Sista helgen i Augusti var Joanna hennes man Anders, Lotta och jag till Dalhalla. Det var The Sounds, Mando Diao och The Hives som spelade.
 
 
Vi åkte buss från Borlänge och hade festat lite hemma hos mig innan med kex, ostar och vin. Vi hade platser näst högst upp vilket var perfekt, inte så långt att gå och storbildsskärm så man ser bra ändå.
Först ut var Maja och The Sounds som rockade loss.
Sedan Mando Diao som dagen innan släppt skivan som hörs nu överallt, Long, Long......
Sist kom The Hives som verkligen bjöd på sig själva, kanon. Det var svårt att sitta stilla och de flesta stod upp och sjöng med och dansade. Vilket röj.......
Här en rökpause innan vi gick ner i "dalahålet" Det var publikrekord och en extra konsert på fredagen. Till nästa sommar kommer de tillbaka med två dagars konserter igen. Kan rekommendera dem om det finns biljetter kvar.
Helgen efter var Marina och jag till Galaxen här i Borlänge på Isac and The  Soulkompany. Det var deras första spelning på sin turné genom landet. Så bra med en blandning av gamla och nya låtar
 Mycket blås......saxofon, altsaxofon, trumpet, och gittarrsolon, samt trummorna. Isac en  duktig sångare som fick med sig publiken. Även bandet höll igång på scen, förstår deras val av skor utan strumpor.😉
 
Nu återstår en konsert och det är Wardruna, som vi såg i Dalhalla förra sommaren. En annorlunda musikstil, men helt underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela