Vågor....

Publicerad 2019-11-11 11:14:00 i Allmänt,

Ja, här i Dalarna och runt Borlänge går det vågor på de större sjöarna. Det har kommit cirka 1dm snö och varit minusgrader en längre period.
Lånad bild😉
 
Lite vågat av de som åker långfärdsskridskor, som redan varit ute på flera av småsjöarna runt Falun.
 
Känner mig lite gungig fortfarande efter bilresan hem från Strängnäs igår. Det kom lite snö före Enköping och vid Sala och hemåt var det vintervägar. Tur man fick på vinterdäcken i veckan.😊
"Vatten" i knäna och vågor i håret. Ja, lite så i lördags då vi firade vår bror Kenth som fyllt 70 år. Trevligt att träffa släkt och vänner, och en av hans killkompisar från Södertälje Södra. Många minnen om bus, fester och gamla kompisar. Han tackade mig för att han fått flera pirkar och krokar av mig då på 60-70-talet. Haha, inget som jag kommer ihåg. Det var nog Hedenskogare🤔
Brorsan är en sann Djurgårdare och fick både tröja och halsduk från senaste SM-guldet i fotboll.
 
I september hade vi avslutning i Dvärsätt på vår kurs om andligt ledarskap. I vanlig ordning ingick en ceremoni,  den här gången med temat vatten.Vi var på en strand mittemot Frösön Storsjön,Östersund. Jag som är äldst och fisketokig, fick uppdraget att dela andra vatten från "heliga" källor med Storsjöns vatten. Hämtade även vatten från sjön som vi skålade med för att hedra jordens alla vatten, och vattnet i våra kroppar. 
Lite vågat att gå ut i det kalla vattnet med stora vågor, men det gick bra. Ibland får man bjuda på sig själv, och jag hade torra kläder med mig.😊
 
Snart drar vinterns tävlingar igång, som jag har längtat efter.Snart har vi årsmöte och det finns mycket att diskutera om man vågar.
 
Dalarna har även haft höstens tävlingsmöte och bestämt stora DM och lagtävlingen, samt 3 serietävlingar. Programmet finns på Facebook, Daladistriktet Sportfiskarna och flera andra sidor.
Borlänge SFK arrangerar nyårsnappet 1/1, Runnmästerskap 23/2 och Borlämemästerskap 7/3.
Tack för idag, skall försöka få in lite bättre rutiner och skriva mer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela