Gott Nytt År!.......

Publicerad 2020-12-31 12:17:00 i Allmänt,

Gott Nytt År! Det önskar jag alla, för det här året vill jag helst glömma.
 
Det blev inte så många tävlingar i vintras och sedan lagtävlingen på SM i pimpel 1/3 har jag inte varit och fiskat. Det blev inga metartävlingar och det SM som var tänkt att hållas på piren i Nyköping blev inställt. Även traditionella metet i Karlstad som jag tackat nej till, blev inställt. Allt på grund av Corona och restriktioner. Nedan lite bilder från SM i pimpel 2020 och mina lagkamrater Anna-Lena och Barbro. Det gick ju bra för Anna-Lena som kom på silverplats på individuella tävlingen.
 
Peppar,peppar har jag klarat mig från Corona, har varit väldigt försiktig och mest hållt mig hemma. Men har inte testat mig, så man kanske har haft utan att veta om det. En av mina söner har haft det och flera av mina vänner, och idag mår de bra.
 
 
Enda gången jag fiskat sedan mars var när vi var ut på en guidad tur med Ronny Ande'n på Mälaren. Vi skulle ha varit ut på havet och fiskat gädda. Men dagarna innan hade det varit lugnt väder och dåligt med gädda. Så Ronny föreslog abborre istället, och oj vad det nappade.😊😍
Niklas tog examen i våras och fick av mig och kompisarna Jonas och Jonas, en guidning i present. Så det var Niklas, jag och fiskekompisen Jonas som åkte ner och övernattade hos min syster Monica i Strängnäs. Dagen efter åkte vi för att träffa Ronny, som är en fiskekompis från min tid i Södertälje SFK. Det var i början av november, men en härlig dag med plusgrader och lite vind.
Vi provade på många olika ställen och fick många fina abborrar. De flesta fick simma vidare, men några fick följa med hem. Gott.😊
 
För övrigt har jag träffat mina barn och barnbarn några gånger. De minsta har ju fyllt 1 år. 
 
 
Men nu hoppas jag på ett bättre år, när jag kan fiska mer, träffa släkt och vänner, gå i affärer som vanligt och leva ett normalt liv igen. Har nog aldrig tidigare varit så ensam, tur att jag har tv och mobil.........Så ett Gott Nytt År!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela