Nedladdning........

Publicerad 2020-03-03 10:31:08 i Allmänt,

Nedladdning=återhämtning från SM i pimpel 2020. Ja, det blev en riktig tuff helg för mig. Så nu ställer jag nog in isborr och kont för i år.
Jag hade redan innan SM en värkande axel och ryggvärk med ischias. Har sedan början av  90-talet fibromyalgi så  denna höst och så kallade vinter med alla omslag, har varit hemsk med mycket värk i hela kroppen och trötthet. Nu gör jag allt för att kurera mig, med diverse hjälpmedel.
Vibrations bälte med olika hastigheter, elektrisk massagemaskin med rött ultraljud och vibration, rullande träband, magboy med magneter. Voltaren och counterpain linnement att smörja med och Alvedon invärtes. Sedan en ullmadrass med magneter att sova på och en spikmatta att ligga på korta stunder. Ja, knepen är många. Det som tog knäcken på mig denna helg var nog den långa vägen fram och tillbaka till starten och att jag borrar själv. Har ju ingen elborr och det blev många bomhål. Nu har jag gnällt färdigt.
 
Nu till SM som till slut gick att genomföras ett Stort Tack till arrangörerna som kämpat på.
Före start lördag.
Min syster Monika och jag gick tillsammans mot norra delen av sjön Letten. Vi började på udden av en stor ö och sjön var nog sänkt cirka 3 meter. Monika fick fisk i första hålet och jag i mitt tredje. Så det började bra.
Vi plockade en del fisk både i nya och gamla hål. Folk rörde sig en hel del fram och tillbaka, men fisket var bättre än väntat.
Solen ville inte riktigt titta fram den här dagen.
 
Fisket avtog så vi gick mot norra landet och började på en udde. Jag lite längre ut och på 6 meter och fick två bra hål som jag kunde gå tillbaka till. Vi kämpade på och fick några här och där. Större delen av tävlingen fiskade jag på tafs betad med lyspinkies och blodisar.
Ingången blev jobbig för mig, kände av hjärtat och fick stanna och vila flera gånger. Behövde inte ta någon nitrospray och Monika var bussig så vi gick tillsammans in, det var ju gått om tid.
Väl i mål så var det bara att konstatera att vi varit på fel ställe. Jag hade 1162 gram och kom på 14:e plats i Damveteraner och Monika kom 11:a i äldre Damveteraner på 636 gram.
 
Roligt att min lagkompis Anna-Lena Björkman kom tvåa, grattis. Vi skojade före SM, när vi båda missade DM att nu är det endast medalj på SM som kan ta oss till nästa års SM. Hon fixade det.😍
 
Svenska Mästare i pimpel 2020
 
Yngre damjunior     Moa Selberg.                        1141
Yngre herrjunior.      Edvin Johansson.               2235
Äldre damjunior.      Lina Magnusson.                1558
Äldre  herrjunior.      Erik Bjurström.                     2569
 
Äldre damveteran.   Anna-Greta Helmersson.    1409
Äldre herrveteran.    Poppo Olsson.                      5951
Damveteran.             Lena Eriksson.                      4668
Herrveteran.              Kurt-Arne Larsson.              4873        
 
Damer.                       Lotta Engvall                         4711
Herrar.                        Anders Axelsson.                 7760
Anders Laxen Axelsson dagens högsta vikt med 7760 gram.
 
Måste också få nämna herrpallen med Anders Axelsson,Thomas Larsson och Jesper Dyberg, vilket lag till Nordiska nästa år. Det ser även lovande ut i de andra klasserna och det är Sverige som arrangerar. Då i Hudiksvall fick jag höra när jag lyssnade på podden på www.pimpelsport.se
 
I morgon talar jag om lagtävlingen.🐟🌨️
 

Kommentarer

Postat av: LENNART

Publicerad 2020-03-03 14:39:15

Bra rapportering. Krya på dig.

Svar: Tack, det går framåt.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela