Hemligt uppdrag.....

Publicerad 2022-04-26 09:53:00 i Allmänt,

Hemligt uppdrag i lördags, jag var spådam på en möhippa. Så roligt och bruden och de andra brudarna var nöjda.
När jag satt på isen 23 Januari på Stäkets tävling Järfällamästerskapet, så plingade det till i mobilen. Såg att det var Josefin, en vän till Niklas och Pantea. Så på väg hem svarade jag på hennes sms. Hon undrade om jag ville vara spådam på en möhippa 23 April. Det var hennes tremänning Anna som skall gifta sig. Anna och Pantea hade ordnat Josefins möhippa när de åkte med ångbåten Domnarvet.
 
 
Jag tackade ja och vi skulle höras lite närmare datumet. I veckan gick jag igenom mina tarotlekar,orakelkort och annat smått och gott.Planerade kläder, man ville ju göra en trevlig entre som spåkärring. Tog fram min långa cape, som jag köpt på tradera. Den har Rickard Söderberg haft i en opera på Malmöteatern. Han är ju lång och ett bälte är ett måste för att kunna gå. Fållen nertill är 7 meter lång, så mycket tyg att bära. Till det en häxhatt,käpp och en korg med alla kort och annat behövligt.
 
Möhippan skulle vara ute i Ulsfhyttan cirka 2 mil utanför Borlänge. Det blåste storm ute så när jag parkerat och började gå upp mot huset så blåser hatten av. Blev välkomnad av en av tjejerna som anordnat festen och Anna (bruden) såg lite skraj ut när jag klev in i hallen. Det var sammanlagt 10 tjejer.
 
Vi samlades runt några soffor med bord och jag börjar plocka upp mina grejer.Presenterade mig och förklarade lite om min bakgrund. Smudgade mig med vit salvia som är renande och gjorde samma sak på Anna och över bordet och rummet.
 
 
Började med en kort läggning, dåtid,nutid och framtid, och fortsatte med lite andra läggningar. Hon fick dra några orakelkort,djurkort och runor. Sedan pendlade jag och förklarade hur det går till när man pratar med andar. Det blev många skratt och känslosamma stunder. Man fick ställa frågor och jag hade kunnat stanna länge och berättat så mycket mer.På slutet fick alla välja varsin sten ur en påse och jag förklarade vad stenarna betydde. 
Ut i stormen och hatten blåser av igen,haha. Sedan vidare till Niklas med familj på fika, han fyllde år den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela