Lång dags färd.....

Publicerad 2022-04-08 23:16:23 i Allmänt,

Lång dags färd mot målet Svansele utanför Norsjö. Startade 06.10 från Borlänge, ute var det snöstorm och första etappen gick till Linda-Maria i Bispberg Stora Skedvi. Tvättbrädeväg ner till Säter och bil med släpvagn och en lastbil framför, svårt att köra om.
Åkte för långt när jag skulle svänga in och fick vända i nästa korsning och då stod de och vinkade. Jörgen hade redan kommit och bilen var packad. Snabbt ur med mina grejer och iväg mot Valbo. Där skulle vi lasta över allt i Tures Volvo med takbox.
 
Sen iväg norrut, dåligt plogade vägar och mycket trafik. När vi passerat Sundsvall och Timrå blev det tvärstopp. Hörde på radion att flera lastbilar stod still. I kön framför oss stod Björkmans och Gullstrand och Jacksson. Vi fick stå 1.30 i kö, när vi smög iväg på insidan och kunde ta oss till en slingrande och backig grusväg, som gick parallellt utmed stora vägen.
Nu körde Linda-Maria och som tur var kom vi ut framför stoppet. Helt plötsligt var vi själva på vägen. Stannade i Härnösand för att äta lunch och nu hade klockan blivit 14. Tog kontakt med hotellet för att få nyckelkod och Anna-Lena kunde boka om från Jörn till Annexet i Svansele. Vi skulle bo på Knutes hotell.
Stannade i Örnsköldsvik för att handla frukost och lite annat. Då hade snön tilltagit. Björkmans åkte före och vi följde efter. Nu hade det övergått i regn, sen kom dimman och mera snö.
Kom in på en helt oplogad väg och lite längre fram låg en bil i diket med 4 ungdomar. Vi stannade och de hade ringt runt så det kom en man med snöskyfflar och spännband. Så efter mycket om och men kunde vi hjälpa till att putta upp bilen.
Oplogat där vi stannade för att hjälpa till. Vi kom fram helskinnade och kunde bära in våra saker. Slappna av lite innan det var dags att lägga sig. Blir en tuff dag i morgon. God Natt!😴
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela