Os-pimpel.......

Publicerad 2022-04-03 12:20:00 i Allmänt,

OS-pimpel på Venjansjön arrangerades på lördagen av Ovansiljans SFK. 132 startande i strålande sol och lite blåst. Sjön var tappad 3,6 meter, vilket är lite mer än vanligt.
Jag hade ingen att åka med så hade ställt in mig på att vara hemma. Men Jonas hörde av sig fredagkväll och inget svårt beslut att tacka jag. Minus 8 grader och solsken när jag väntade på grabbarna. Med i bilen var även Dan och Erik.
 
Samling och genomgång innan starten 
 
Tänkte gå till samma ställe där jag var senast men hamnade lite fel. Sjön var ju också mer tappad så de fem första hålen borrade jag i gyttja. Tur att det inte var sand.
 
När jag väl hittade vatten var det två meter och nappade bra, men smått. Gjorde ett till hål och det fortsatte nappa, då får jag en liten gädda. Kroken satt fast hårt och naturligtvis gjorde jag illa mig på tänderna. Satan vad det blödde, som tur var hade jag plåster med.
Fisket avtog och jag fick bara någon här och där.Provade tafs, men nappade inte på det heller.
På slutet gick jag ner till en Hugo 35 mm och 16 krok, då fick jag lite till. Men fick bara ihop 1817 gram, vilket inte räckte till pris.
Men vi hade i alla fall tur med vädret.😎
 
Segrare på OS-pimpeln 2022
D.   Linda-Maria Lundin.                6632 gram
H.   Erik Södergårds.                   12408 gram
Dv.  Eva Mörlin.                               3331 gram
Hv.  Per Nilsson.                           13708 gram
Ädv. Ellen Jonsson.                        3746 gram
Ähv Finn Gentcherenko.                6708 gram
Yhj. Dennis Söderström.               2278 gram
Ähj Anton Larsson.                        1196 gram
 
Linda-Maria högsta damvikt.
Per Nilsson hade dagens högsta vikt och får en inteckning i pokalen.
Här är dagens juniorer, och alla fick pris.
 
Nu börjar uppladdningen inför årets höjdpunkt,  SM i Norsjö, vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela