Säsongen slut.........

Publicerad 2022-04-12 15:10:27 i Allmänt,

Säsongen slut för min del, tråkigt men ibland får man tänka på vad kroppen tål. Kommer att skriva om SM i Norsjö när orken är lite bättre.
 
Det har ju varit tuffa dagar på pimpel-SM i Norsjö, med snö upp till knä, och tjocka isar. Som tur är har jag i år börjat använda skruvdragare. Har ju en gammal arbetsskada i axlarna sedan jobbet som brevbärare.  Men det är tungt att bära borr, skruvdragare och två batterier. 
Så jag har även skaffat en större pulka som jag hade med ut på sjön i lördags. Det gick bra att gå ut, men slitsamt att sparka bort snön och lyfta pulkan rätt vid hålen.
Äter ju betablockerare sedan många år, för min hjärtklappning och fick öka dosen till det dubbla förra året. När jag skulle gå iland efter tävlingen så var skoterspåren upptrampade och knöliga. Många borrhål i dem med stöp som följd.Slet som en dåre vid ingången, då pulkan stjälpte hur många gånger som helst.
 
Vet inte om det gjorde att mitt hjärta började krångla. För när jag gick och la mig i lördagskväll så märkte jag av sammandragningar, små kramper. Men hade inte ont eller att det strålade ut i arm eller skuldra.
 
 Nya tag på söndagen och nya förhoppningar, men föret var ännu sämre. Med 7 minusgrader så hade snön frusit till cirka 5 cm skare att trampa till för att kunna få ner konten. Den här dagen hade jag minimerat mina spön och plockat ur sånt där "bra att ha grejer". Samt lämnat pulkan i bilen, vilket gick mycket bättre,att bära konten på ryggen.
Men jobbigt vid utgången då snön under fötterna rullade undan och jag kunde inte ta ut stegen ordentligt. Och det gör mig trött.
Men fixade tävlingen, som jag berättar om en annan dag.
Efter prisutdelningen for vi iväg till Örnsköldsvik, där vi skulle övernatta. Lite bättre väglag nu.
När jag la mig på kvällen var jag mer tungandad och sammandragningarna i bröstet kvar, men inte ont. Resan hem gick bra och i Valbo bytte vi bil till Jörgens bil. Sen till Linda-Maria i Bispbergshyttan, där min bil stod och Jörgen fortsatte hem till sig.
 
Väl hemma bar jag in all packning och hängde upp alla kläder på tork. Sedan lite återhämtning på IR- madrassen med 40-gradig värme. Samt lite massage. Skönt.❤️ 
 
Kunde inte somna trots att jag var så trött. Hade ringt runt till syrran och några vänner och berättat om helgen.
Läste lite på 1177 om olika symtom. När mamma hade kärlkramp så fick hon ju så ont också...... Men till slut ringde jag 1177, då var klockan närmare 23.30. Fick sitta i kö över 52 minuter och när jag kom fram så blev jag slussad till 112 och ambulans beställd.
 
Bor ju ensam i lägenhet en trapp upp och ingen portkod, så jag gick ner och öppnade. Två tjejer kom med ambulansen och de sa att jag skulle ta med mina saker och låsa dörren.De tog EKG och hade kontakt med läkaren på akuten som tyckte vi skulle åka in.
 
Lång väntan på akuten efter att  blodprover tagits och jag kunde sova i omgångar. Framåt morgonen kom läkaren in och berättade att jag hade lite kaliumbrist och lite hjärtsvikt. Hon skulle rådgöra med en hjärtläkare och jag fick recept på kaliumtabletter och hon skickade remiss till kardiologen för ultraljud på hjärtat.
Sen kunde jag gå hem, då var klockan 8 och apoteket hade precis öppnat, perfekt.
Bokade och betalde bussbiljett via en app och snart var jag hemma i Borlänge igen. Bor ju nära centrum så en kort promenad så var jag hemma. Symtomen är kvar men många frågetecken bortsuddade och det bästa av allt att mitt blodtryck och EKG var bra. 
Jag ska bara.......ta det lugnt och kanske skriva lite här och på Facebook. Har beslutat att säsongen är slut för min del, trots många fina tävlingar.
Om två veckor åker jag, syrran, och två väninnor till Kreta och då hoppas jag att allt har ordnat upp sig.😉😎😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela