Uppladdning.........

Publicerad 2022-04-07 22:03:00 i Allmänt,

Uppladdning till SM i pimpel i Norsjö, kanske inte blev som jag tänkt. Men jag har varit barnvakt i Ramnäs till min äldsta sons 3 barn och 3 bonusbarn. De är 1,2,8,10,11 och 18 år gamla samt en hund.😊Jag hade stor hjälp av Dennis 18 år, som fixar det mesta.
 
Fyra skolbarn med olika tider och två blöjbarn. Många tider att passa och hämta vid skolor och 2-åringen Dante på dagis. Lånade familjens xc90 så man åkte ju som en drottning,automatlåda så bara att gasa och bromsa.
Mamma Linda var i Spanien med sitt jobb och min son Stefan skulle egentligen varit med sitt jobb till Spanien. Men han valde att stanna hemma. Jag frågade om han ville ha barnvakt, så han kunde jobba. Så det blev 3 dagar, så nu är man härdad.😁
Här är Dante och Hedda de yngsta i familjen. 
Här är hunden Siri som sov bredvid mig på soffan. Med småbarn som vaknar på nätterna så blev väl nattsömnen sådär.
 
Stefan åkte till jobbet före 06 och skolbarnen skulle väckas 06.30.
Sedan frukost och iväg 7.10 till skolan i Ramnäs, därifrån skolskjuts för Elin och Milo. Leodor går i skolan i Ramnäs.
 
Storebror Dennis åker 8.25 till gymnasiet i Skultuna. Sedan gick Dante på dagis tisdag och onsdag, och han ska lämnas 9. Hem igen med minstingen Hedda, för att sedan åka till Surahammar och hämta Milo 10.10.
Hem igen och 11.30 ska Elin hämtas i Surahammar, så in med Milo och Hedda i bilen. Hem för att göra lunch. Sen kommer Leodor hem vid 13.30 och vid 14 ska Dante hämtas på dagis. 14.15 kommer Dennis hem.
Middag vid 17 och under dagen även mellanmål och sova för Hedda. Stefan kom hem vid 18 och hann äta mat innan han blev utringd på plogning, det var ju snöstorm ute.
Kom inte hem utan fick börja vanliga jobbet efter en kort sömn.
 
Så ungefär sådär har dagarna sett ut, fullt ös och mycket tv och plattor med spel. Även i och urplock ur diskmaskinen, blir ju en del i en storfamilj. Hunden skulle ut och passas på om den var ute i trädgården och ville in.Tur att de bor i en enplans villa.😉
Lite tjafs syskon emellan och lite retsamma. Jag kommer ihåg hur det var när jag var liten,haha.
 
Så med en sammanfattning så har psyket testats, likaså tålamodet, sömnen sådär, styrkan på topp. Räknade ut att jag lyft 724 kg småbarn in och ut ur deras Volvo. De små väger 17 och 11 kg. Men roliga dagar med tacksamma barn, som ibland längtat efter mamma. I kväll kom hon hem igen.
 
Idag har jag vilat, fixat spön, gjort matsäck, kollat upp pinkies och blodisar och packat, köpt Silvertejp och snoddar till pulkan.
I morgon ringer klockan 05.45 och sen iväg till Linda-Maria. Sen åker hon, Jörgen och jag till Ture. Där möter 2 bilar från Linghed upp, sen gör vi sällskap norrut. 
 
Fyy, snöstorm ute nu och ska snöa hela dagen i morgon.
Vi ses i Norsjö och där snöar det också, ser ut att bli en tuff helg. Tur man gjorde en bra uppladdning.😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela