Tillbaka till dåtiden......

Publicerad 2022-02-24 12:39:00 i Allmänt,

Tillbaka till dåtiden, det kan man tycka att Putin pysslar med, det hör inte hemma i nutid.....
 
Ett trevligt minne från dåtiden, närmare bestämt 24/2 1980 är när jag kom trea på SM i pimpel på sjön Barken, Smedjebacken. Då var mitt efternamn Thim.😊 Här nedan är en del av resultatlistan.
 Jag fiskade i samma vik som tvåan Siv Hård. På den tiden hade jag bra kondition och orkade gå långt. Jobbade som brevbärare i Södertälje.
I söndags så hade Dalarna och Smedjebackens Sfk  DM i pimpel på sjön Barken. Har inte gillat sjön något vidare de senaste åren, men får nog ändra mig nu. Det gick riktigt bra jag vann och vi fick guld i laget, tillsammans med Anna-Lena Björkman och Barbro Bergkvist.
Borlänge SFK fick 11 medaljer, varav 3 klassegrar och 3 lagguld, samt många fina placeringar. DM-serien fortsätter med två tävlingar kvar. Nedan segrande herrveteranlag och herrlaget.
Högsta vikten den här dagen hade Jan Björkman på över 15 kilo, som fick en inteckning i vandringspriset för högsta herrvikt.
Högsta damvikt hade Linda-Maria Lundin på över 8.8 kilo.
 
 
För övrigt så var det här min tredje tävling sedan Sm i pimpel 2020. Det blev ett långt uppehåll till i år på grund av covid och den pandemi som varit. Har varit väldigt försiktig och mest varit hemma. Men skönt att komma igång igen. Vi hörs.😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela