DM-serie 3.......

Publicerad 2022-03-15 18:40:00 i Allmänt,

DM-serie 3 i pimpel för Dalarna arrangerades i söndags av Ovansiljans SFK på Orsasjön. Jag ville åka upp, tycker att sjön är rolig att fiska på trots stora ytor och djuphålor.Jag vann ju stora DM och leder serien men tycker att det är så roligt att tävla igen.
Frågade om skjuts i veckan, Bosse ringde och sa att han inte skulle åka och ingen annan hörde av sig efter att jag frågat, så jag drog iväg själv.
 
La ut en bild på en korp på Facebook innan jag åkte och norr om stan kom två korpar och flög framför bilen en stund. Magiskt💖 
I mina andliga kretsar tillsammans med likasinnade kallas jag för korphjärta. Här nedan min trumma.
 
Lätt att hitta ner till sjön då det var bra skyltat. DM gick här 2006 tror jag så vi hade varit här tidigare. Hade studerat kartan i veckan, och bestämt att gå åt motsatt håll den här dagen.
 
Klubben bjöd på kaffe och var glada över "Laxens" framgångar på Nordiska dagen innan.
När vi fick gå gick jag mot det ställe jag tänkt, men stannade innan hitom en liten ö. Där var en uppborrning från dagen innan och märkt med en stor kvist i isen. Tänkte att här måste man fått fisk och blev ensam på stället.Innan starten kom två korpar kraxande och flög och busade med varandra. Det här bådade gott.
En härlig dag och inte så blåsigt.
 
 
 I tredje hålet nappar det när jag bottnar upp och fick flera fina hål. Men även fler bomhål och fisket avtog. Kunde gå tillbaka och plocka fisk i gamla hål. Kämpade på och på slutet nappade det bra igen. Lång väg iland och pulkan åkte ibland sin egen väg, på den "knöggliga" blankisen. Mina abborrar i varierad storlek vägde 4373 gram och räckte till en andraplats.
Dagens högsta vikt hade Kenneth Lilja med 11 595 gram.Vi hurrade för " Laxen" som kom till prisutdelningen.
 
Här är dagens segrare:
Ähj. Viktor Danielsson.      Borlänge SFK.                      816 gram
D.     Susanne Ivansson.     Fk Skinnkroken.                 1534 gram
H.     Jonas Gustavsson.    Borlänge SFK.                    8381 gram
Hv.    Kenneth Lilja.              Ovansiljans SFK.             11595 gram
Dv.    Monica Andersson.    Grängesfirren.                   4586 gram 
Ähv.  Weine Pettersson.      Älvdalens SFK.                  5690 gram
 
På söndag arrangeras sista DM-serien av Fk Skinnkroken och det kommer bli en spännande tävling då flera klasser avgörs. Undrar om jag får åka med någon?🤔
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela