Falumästerskap 2022........

Publicerad 2022-03-09 11:18:00 i Allmänt,

Falumästerskapet 2022, när Falubygdens Sfk drog sig ur och inte längre ville arrangera stora pimpeltävlingar, beslutade Borlänge Sfk att även arrangera detta mästerskap. Kontakter togs och vi kunde ha starten vid Götes, samma ställe som tidigare.
Mycket jobb att arrangera två dagar i rad, men många som hjälper till på det sätt man kan. Avruskningen ordnades i veckan innan och ungefär samma område med som tidigare. Stora råkar hade i år slagits upp, även inne i Roxnäsviken.Zooma in på foton längre ner på sidan.
Den här helgen med två tävlingar brukar vara populär och många långväga fiskare brukar gästa oss. Så har det varit i många år och så blev det även i år. Roligt att se alla kända ansikten.
 
Samma morgonrutiner för syrran och mig sedan iväg till Falun och även idag strålande sol.😎🐟
Den här dagen skulle vi inte gå så långt, utan vi brukar fiska i Roxnäsviken. Stannade lite längre in och inte så många tävlare i viken i år.
Jag fick fisk i andra hålet och Monica började också bra. Såg att de fick fisk inne vid land, så jag gick dit och fick några bra hål. Går ju lite fortare när det är grunt. Såg hur Monica fick slita med borrandet ,så hon kom också närmare land. Då finns ju chansen att gå i gamla hål. Så där vi brukar fiska, en stor yta längre ut blev i år ofiskad.😉 Nedan Monica innan start, skönt med sol. Ja, det är hon med gula jackan, men till nästa år tror jag hon byter färg.😊
Jag börjar vänja mig lite mer med elborren, men den är jäkligt tung att hantera. Får du sen mycket fisk så känns det i armarna.Men allt är ju frivilligt,haha.
 
Vi kämpade på och många bomhål blev det även idag. Nappade mycket bättre idag, Runn är en rolig sjö.
När vi kom iland gick vi förbi kön igen och vägde in och började sortera kort. Igår var det inga juniorer med, men idag ställde tre grabbar upp.👍😊
 
Falumästare 2022
Herr  Tomas "Hulån" Olsson.     Trekroken.          15100 gram
Dam. Lotta Engvall.                     NGF.                    10715 gram
ÄHv.  Lasse Sundberg.                Norrtälje.            11935 gram
Hv.     Mikael Engvall.                   NGF.                    14490 gram
ÄDv.  Lena Stridh.                        Gullringen.            5016  gram
Dv.     Carina Widerberg.              Täby Pf.                8080  gram
ÄHj.   Gunnar Nykvist.                 Falubygdens Sfk. 3552 gram
YHj.    Dennis Söderström.         Guldkroken.          3982 gram
           Alexander Bergkvist.                                          616 gram
 
Dagens högsta vikt Tomas "Hulån" Olsson med 15100 gram.
Sammanlagd bästa herr Janne Funestig, bästa dam Lotta Engvall och bästa junior Dennis Söderström. Alla resultat finns på www.borlangesfk.nu och på Borlänge SFk:s  facebooksida.
 
Pirkmästare Lars Andersson som sålt pirkar under helgen skänkte hela behållningen 18. 520:- till UNHCR, som är FN:s hjälporganisation för flyktingar. Fantastiskt generöst.
Här är Lars vid Runnmästerskapet för några år sedan och Pär som så ofta hjälper till med korvförsäljningen. I år fixade Lars och Sonny invägningen och flera som hjälpte till bakom med fisken. Även den här dagen gick fisken till att mata vilda djur.
 
Monica fick pris och kom trea i sin klass med 4234 gram och jag sjua med 6285 gram. Nya tag nästa år.😉
 
STORT TACK TILL ALLA SOM HJÄLPT TILL OCH TILL ER SOM KOM.❤️👏
Det här gör vi om nästa år 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela