Heja Sverige.....

Publicerad 2022-03-14 07:48:04 i Allmänt,

Heja Sverige ,som vann nationstävlingen, flera av laggulden och individuella guld, silver och brons på Nordiska mästerskapet i pimpel i lördags i Hudiksvall. Tävlingen avgjordes på Stömmessjön i Delsbo.
Särskilt grattis till Anders "Laxen" Axelsson som tog guld och hade dagens högsta vikt. Han kom förbi Orsasjön igår på Dalarnas DM- serie, så vi kunde hurra för honom och gratulera. Så kul, grattis.
 
Stort grattis till Anna-Lena Björkman som tog silver individuellt och i lag. Så glad för hennes skull.
 
Sen har vi "SuperLotta" som hade grammen på sin sida, och tog guld. Även fin prestation med guld av säkra herrjunioren Arvid Einarsson. Per "chefen" Nilsson tog guld och hade även han grammen på sin sida.
Jag hörde att det var trögt fiske, med flera bonusfiskar för en del.Förrutom Anders,Tomas och Jesper som plockade småfisk på grunt vatten.
 
Filmer fanns att se på Facebook, så roligt att följa starten och prisutdelningen på Hudiksvall SFK:s sida.  Ett bra och omtyckt arrangemang. Nedan har jag lånat resultaten från deras sida.
Heja Sverige och stort grattis till alla medaljörer, Hudiksvalls SFK och den Svenska ledningen inom Sportfiskarna.
Igår gick anmälningstiden ut till årets SM i pimpel i Norsjö. Spännande att se vilka som ska tävla om nästa års platser till Nordiska mästerskapen i pimpel, som då avgörs i Finland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela