Nordiska mästerskapet 2022....

Publicerad 2022-03-11 08:16:00 i Allmänt,

På lördag 12 mars arrangeras Nordiska mästerskapen i pimpel i Hudiksvall. Roligt att man kan tävla igen efter pandemin. Men tråkigt för alla medaljörer från SM i Luleå, då det blev inställt 2020.Samma sak förra året med inställt mästerskap, som nu blev framflyttat till i år.
Så de som tävlar för Sverige är kvalificerade från SM 2020 i Värmland. Vi har ett starkt lag, så nu håller vi alla tummarna för ett bra resultat.👍
 
Min lagkamrat Anna-Lena Björkman tävlar i damveteranklassen, jag är så glad för hennes deltagande. Det är en upplevelse att få tävla på Nordiska och respresentera Sverige. Här är hon från vårt DM i år på Barken där hon blev trea och vi tog guld i laget.
Från Dalarna och Ovansiljans Sfk är Svenska mästaren Anders "Laxen" Axelsson med. Här är han, när han vann SM i Värmland.
 
Idag genomförs en träningstävling på någon sjö i trakten av Hudiksvall och ikväll meddelar tävlingsledare Martin Södergårds vilken sjö som de ska tävla på på lördag. En spännande dag, där resultaten redovisas med prisutdelning vid en bankett lördagkväll.
Skitfiske till alla.
 
För min del blir det tävling på söndag på Orsasjön med DM-serie 3 för Dalarna. I veckan var jag upp till Roger och Vestlis fiske i Djurås och köpte nya spön, då mina börjar bli slitna. Såg nu på morgonen att Roger och sonen Linus var på väg upp till Hudiksvall. Han är helt otrolig som åker runt på tävlingar och servar oss fiskare.👍
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela